Reis naar en verblijf in Tengen (dichtbij de Bodensee)

8 september 2015 - Tengen, Duitsland

Op de eerste dag op deze prachtige camping kregen we gelijk al bezoek. We waren net geïnstalleerd toen we een eekhoorntje voorbij zagen rennen. 's-Avonds kuierde er 'n vosje voorbij op 3 mtr. afstand. Keek ons aan en liep weer verder. Ook hebben we 'n egeltje op bezoek gehad die later nog maar voor de gezelligheid terugkwam om ons van ons afval af te helpen. We moesten tenslotte voor ieder zakje 50 eurocent betalen.

Als verrassing van deze vakantie heeft Rob deze, toch wel beetje luxe camping, uitgekozen met 'Hallenbad'  en jacuzzi. Leuke locatie en toch zullen we deze camping niet nog eens doen. Beetje duur en zelfs als je met creditcard wilt betalen rekent men nog eens 5 % over het totaalbedrag.

Vanaf deze camping hebben we vele malen de fiets gepakt voor 'n toertje in de omgeving en het halen van de boodschappen bij de Edeka.

Ook nu weer 'n ritje met 'n trein. Ditmaal 'n stoomtrein, de Sauschwanzlebahn. Was 'n prachtige rit, via hoge bruggen, viaducten en vele tunnels. Wie het programma 'Railaway' kent kan zich misschien een voorstelling maken. Na afloop zat de roet in je haren en de rook in je neus, want we hebben uiteraard uit het raampje gehangen. De stoomfluit maakt veel goed, nostalgisch.

1. Teun Ina:
    13 september 2015
    Daar hoef je niet voor naar Artis. Gelukkig nog lekker weer.
  2. Ria:
    15 september 2015
    leuke foto's, volgens mij is het daar beter weer dan hier
    het ga jullie goed