Reis naar en verblijf in Simonswald

1 september 2015 - Simonswald, Duitsland

Omdat we vandaag niet veel kilometers hoefden te rijden deden we rustig aan en vertrokken we rond 11.00 naar Simonswald in het Zwarte Woud. Aangekomen op Camping Schwarzwaldhorn kwam de beheerder al naar ons toe om voor ons een plek te regelen. Deze camping is niet groot en kleine plaatsen, maar het mooie uitzicht maakt veel goed. De luifel uitgezet en net op tijd want het begon te regenen en dat hield die dag ook niet meer op. De volgende morgen scheen de zon weer en hebben we dus onze e-bikes uit kunnen proberen. Geweldig, waar ik anders ging lopen ga ik nu fluitend in stijgende lijn. Alleen even wennen wanneer je gelijk omhoog moet, dan gaat vanuit stilstand erg lastig. Onderweg wat gedronken bij Marchenwald: Rob had koude chocolademelk besteld alleen was men vergeten de choco erin te doen.

Donderdag 3 september in Hausach naar de Modelspoorbaan(Schwarzwalbahn) geweest. Leuk om te zien en zeker als je de Schwarzwaldbahn ook nog eens in werkelijkheid kan doen. Dit hebben we dan ook de volgende dag gedaan. Zeker als het OV gratis is vanwege onze gastenkaart van de camping. De reis ging tot Villingen (1 uur) Leuke plaats met veel winkeltjes dichtbij station.

Zaterdag 5 september stond wandeling naar de waterval op het programma. De rit naar vertrekpunt van wandelroute was al spannend daar de weg erg smal was. Prachtige wandeling van 1,5 km met veel klim- en klauterwerk maar einddoel was prachtig. Mooie wandeling.

Zondag was het feest in het plaatsje Bleibach: optocht in plaatselijke klederdrachten. En natuurlijk pakken we de fiets.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Teun Ina:
    9 september 2015
    Zooooo lekker sportief op de fiets, dan kan er na elke rit wel een appeltaarten met slagroom bij.
  2. Monica en jacques:
    9 september 2015