Reis naar en verblijf in Kaysersberg

22 september 2015 - Kaysersberg, Frankrijk

Het is jaren geleden dat we hier veel kwamen, met name om wijn te halen om de voorraad thuis aan te vullen. En natuurlijk hebben we toen ook de wijnroute gereden en alle plaatsjes bezocht, maar dan met de auto. Nu met de fiets tussen de wijnranken door en beleef je dit toch weer anders. Waren ook even vergeten dat de plaatsjes zoals Ribeauville, Riquewihr, Bennwir, Hunawihr en Kaysersberg zo mooi en altijd weer 'n bezoekje waard zijn. Op onze laatste avond op de camping in Kaysersberg werden we door de overburen uitgenodigd. Ze hadden 'n 'Wolfberger' open gemaakt die geproefd moest worden. Dus alle gaspitjes uit: ik had net eten opgezet. Aten die avond dus wat later als anders. Maakt niet uit: was wel even gezellig. De volgende dag vertrokken we voor 'n ritje van ongeveer 350 km. Weer stukje dichter bij huis. De camping die we uitgezocht hadden was alleen niet voor één nacht te boeken vanwege brocantemarkt en we dus de volgende morgen niet weg konden. Jammer, was erg mooie camping: De Chenefleur in Tintigny in België.Onthouden we voor eventueel een volgende keer. We werden door verwezen naar Neufchateau: 3 campings aan een meer. Prima. We kwamen uit bij Camping Spineuse, Nederlandse eigenaren, leuk restaurantje en het hele jaar open. Caravan kon aangekoppeld blijven, wel zo makkelijk. Het leek hier alleen wel een kinderboerderij. Konijnen liepen hier vrij rond. maar ook eenden en ja muizen. Overigens geen last van gehad. Morgen 26 november rijden we verder voor onze allerlaatste overnachting: Camping De Kurenpolder in Hank.

1. Teun Ina:
    30 september 2015
    Wat een mzzl, vakantie en dan nog een proeverij?
    Dan wordt het weer eens tijd om met elkaar een wijntje in Nederland te proeven, ik heb er nog wel een paar.