Reis en verblijf van Gignac naar Perpignan

31 mei 2016 - Sainte-Marie, Frankrijk

Vandaag, dinsdag 31 mei, kort ritje van 2,5 uur. Bestemming van vandaag is 'n camping in de buurt van Perpignan. Camping Le Palais De La Mer in Sainte-Marie-La-Mer. Eén van de vele campings hier aan deze kust. Vanaf onze plek was het strand direct bereikbaar.

300 Perpignan - uitzicht vanaf onze plek op de camping De volgende dag laat de zon zich niet zien en het regent. Het plan is om hier 4 nachten te blijven. 301 Perpignan - Camping Le Palais-de-la-Mer -  Donderdag 2 juni bezoeken we Collioure. Leuke plaats dicht bij Frans/Spaanse grens. De Petit Train stond klaar om te vertrekken en het bracht ons op het idee om daar dan ook gelijk maar 'n ritje mee te maken. Leuk door alle kleine straatjes met hun gekleurde huisjes. De vele vestingen en torens herinneren aan het militair verleden. Collioure heeft lang van de visserij kunnen leven, vooral dankzij de verwerking van ansjovis. Er zijn nog enkele bedrijfjes die deze traditie voortzetten. De rit begon gelijk via de kust omhoog en dwars door de wijnvelden door naar 300 mtr. hoger. Soms behoorlijk steil en scherpe bochten. Prachtig maar wel wat kriebels in m'n buik. - Vrijdag 3 juni bezoeken we Perpignan. Hoe kun je het beste 'n eerste indruk krijgen van de stad? Precies met de Petit Train. De herenhuizen en patriciërswoningen uit de 14e en 15e eeuw in het Quartier Saint-Jean herinneren aan het rijke verleden van deze stad. De elegante patio van het stadhuis met smeedijzeren hekken, beschilderde balken en Spaans-moorse cassettenplafonds roepen de mooiste tijden uit de geschiedenis in herinnering. De Cathédrale Saint Jean uit de 14e en 15e eeuw is een van de pronkstukken van de zuidelijke Gotiek. Als we nog eens in de buurt van Perpignan zijn gaan we zeker terug.

1. Teun Ina:
    1 juni 2016
    Jullie zijn weer in een mooi gebied. Laat de zon maar komen :)
    Nog een dagje werken en dan op naar Noorwegen, we hebben er zin in.
  2. Gerda:
    1 juni 2016
    Nou jullie genieten er wel van,heerlijk hoor.......wij nog heeeel even en dan op naar Canada /Amerika. .....
  3. Ria:
    1 juni 2016
    prachtige foto's het is toch heerlijk als je zo vakantie kan houden, niks moet, rustig aan, wijntje op zijn tijd.