Nimes

25 juni 2015 - Uzès, Frankrijk

Vandaag is Nimes ons reisdoel. Klopt helemaal. Maar eerst gaan we op zoek naar 'n Kia garage  om 'n lamp te laten vervangen. En natuurlijk treffen we het weer dat  deze tussen de middag dicht is en wij dus 'n uur moeten wachten. Gaat van onze tijd af van bezoek aan de oude stad. Het was wel binnen 'n kwartier gebeurd.

Op een half uurtje rijden van Pont du Gard ligt Nimes. Dit is een stad met een rijke historie, al sinds de Romeinse tijd was Nimes een belangrijke stad. Het wordt nu ook wel het Rome van Frankrijk genoemd en de vele monumenten in de stad herinneren daar nog aan. Één daarvan is een echt Romeins amfitheater midden in de stad. Het ovaal meet 133 bij 101 m en biedt plaats aan 20 toeschouwers, verdeeld over 34 rijen. Twee verdiepingen met gewelfde bogen verbergen 5 concentrische omlopen en 126 binnentrappen om het in- en uitlopen vlot te laten verlopen. Wat 'n gigantisch bouwwerk! Niet geschikt voor mensen met hoogtevrees. Ik ging dus ook echt niet op de bovenste ring staan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl