Nog steeds storm.

6 mei 2015 - Sainte-Mère-Église, Frankrijk

Het schijnt vanaf morgen vroeg beter te worden. De buien nemen af en als de wind nu ook wat minder wordt.........................We hebben het nu wel beetje gehad. Zelfs vliegeren ging niet ( helemaal goed). Toch maar eens bij Teun in de leer!!! Maar gelukkig is er koffie met.......................  cidre en calvados. Willemijn en Marijn vermaken zich vooral in het zwembad. Maar ook 's-morgens vroeg of 's-avonds  'n strandwandeling vinden ze heerlijk.

Vandaag 'n bezoek gebracht aan 'n caramelfabriek.We mogen er binnen niet fotograferen. Uit producten van de streek (melk, boter, zout en suiker) wordt de karamel gemaakt. De toevoegingen voor de smaken zijn allen natuurproducten. We mogen ook proeven. Alles staat alleen in het Frans toegelicht. Wij melden bij de kassa dat het wel handig zou zijn als er ook een toelichting in andere talen zou zijn. Men is er al mee bezig. Ze zijn pas open, maar ze zijn blij met onze opmerking. Erg leuk om te zien hoe caramels gemaakt worden en uiteindelijk ook caramels gekocht. Wat 'n lekkernij!!!! Marcel kon het niet laten om er gelijk van te snoepen. Hij mag volgende week 'n afspraak met zijn tandarts maken: het kostte hem een kroon.

Wordt vervolgd.

1. Ton en Ellen:
    6 mei 2015
    Gelukkig vermaken jullie je prima ondanks het slechte weer!
    Veel plezier nog.
  2. Monica en jacques:
    6 mei 2015
    Sterkte Marcel!
  3. Wim en Ria:
    7 mei 2015
    Het weer zit niet erg mee, doe rustig aan, als de kids het maar de zin hebben, en het wijntje smaakt goed. Dan komt het goed.
  4. Teun Ina:
    7 mei 2015
    Wordt een dure vakantie voor Marcel Nu maar hopen dat het mooie weer er aan komt. Ja, soms kan er ook te veel wind staan met vliegeren, wat doe je dan?? Lekker naar binnen met een dikke sigaar en een glas whiskey.
  5. Wilma:
    10 mei 2015
    Hallo Frankrijk hier een berichtje uit de Betuwe. Wat een leuke avonturen allemaal zeg. Hier is het weer gelukkig oké. Wij krijgen dat waarschijnlijk volgende week. Zeg Rob....... karamel en dia.... kan dat wel? (hahaha). Veel plezier nog!
  6. Mieke:
    10 mei 2015
    Nee, Wilma dat kan idd ook niet....................