Reis van Hank naar het zuiden.

25 mei 2016 - Hank, Nederland

Ondanks de brandstoftekorten in Frankrijk en er veel pompstations geen benzine of zelfs gesloten zouden zijn, hebben we toch besloten om te vertrekken. We zien wel. Weer 'n andere routeplanning. Niet binnendoor maar rechtstreeks naar het zuiden. Eigenlijk willen we dit niet, maar als we zonder gas of benzine komen te staan, dat willen we ook niet. Rond 17.00 camping in Langres gevonden.003 Langres - weergaloze mooie plek005 Langres - Uitzicht Wat 'n weergaloze plek. Prachtig! Eén nacht? Nee, we besloten direct om hier wat langer te blijven. Prachtige stadswandeling van 3,5 km gemaakt op de stadswallen met 12 torens en 7 toegangs-poorten, met rondom panorama-uitzichten. Langres is een vestingstad met Romeinse invloed. Op vrijdag is er markt, ook leuk om nog even mee te pakken. Kortom Langres is zeker 'n bezoek waard. Camping Navarre is stadscamping, gelegen op stadswal, met prachtig uitzicht. Langres ligt tussen Nancy en Dijon, prima doorgangscamping, 10 km vanaf de Route du Soleil.006 Langres - Panorama tijdens wandeling001 camping municipal Langres004 Langres - wandeling op de stadswallen